استان یزد به عنوان استان الگو در بهره وری و نوآوری تبدیل خواهد شد

سید حمید کلانتری، مدیرعامل انجمن بهره وری ایران و استاندار اسبق یزد در جمع موسسین و موثرین نوآوری و فناوری یزد، از الگو شدن استان یزد در بهره وری و نوآوری ایران تا سال 1411 خبر داد و افزود: از جمع فرهیخته و ترکیب افراد ارزشمندی که در این نشست حضور دارند بسیار خرسندم. نوآوری یک اقدام و رفتار عقلانی و نیاز امروز جامع بشر است .موضوع نوآوری به گونه ای است که چه بخواهیم چه نخواهیم در دنیا در حال رشد است و هر کس باهوش باشد به سراغ آن می‌رود و هر کس استعدادش کمتر باشد عقب افتاده تر می‌شود.

سید حمید کلانتری در ادامه سخنان خود بیان داشت: دوازدهمین کنفرانس ملی بهره وری با حمایت و همراهی استاندار و مدیران استان برای اولین بار در یزد برگزار شد و در جلسه ای با استانداری یزد تصمیم گرفته شد شهر یزد به عنوان شهر بهره ور و استان بهره ور در ایران نام گذاری شود و ستاد ویژه ای برای این امر تشکیل شود، به طوریکه دیگر آلودگی زیست محیطی نداشته باشیم، حمل و نقل در اوج رعایت موازین قانونی انجام شود، مدارس یزد به مدارس خلاق، شاداب، با نشاط و نوآور تبدیل شوند، مصرف آب در حد بهینه شود و در بخش کشاورزی آبیاری غرقابی نداشته باشیم و در همه بخش های دیگر بهره وری گسترش پیدا کند.

ایشان از تیزهوشی مدیران، صنعتگران و فرهیختگان یزدی تعریف و تمجید کرد و ادامه داد: یکی از زیباترین پارک های علم و فناوری ایران، پارک علم و فناوری یزد است که توانسته اند از این فرصت خوب استفاده کنند و یک کارخانه ای که سال ها بدون استفاده بوده است را به بهترین کارخانه فناوری و مرکز گردشگری زیبا تبدیل کنند، کارخانه ای که در آن خلاقیت و نوآوری بیرون می‌آید و در سطح استان منتشر می‌شود. صنایع یزد نیز باید از این کارخانه حمایت کنند، این کارخانه یعنی کارخانه ای که در خدمت همه می‌باشد.

کلانتری همچنین به مسئولیت اجتماعی که بر دوش صنایع و بخش صنعت یزد است تاکید کرد و افزود: در گذشته مسئولیت اجتماعی به کارهایی مانند ساخت بیمارستان و مسجد محدود میشد اما در حال حاضر این مسئولیت اجتماعی گسترش پیدا کرده است و می بایست مجمع خیرین نوآوری و حمایت از نوآوری داشته باشیم و جوانان با استعداد را حمایت کنیم.

ایشان در ادامه سخنان خود به تشکیل یک بنیادی به نام بنیاد دانش در یزد اشاره کرد و افزود: قرار است در یزد بنیادی به نام بنیاد دانش توسط دوستداران نوآوری با هدف کشف استعداد های دانش آموزان محروم تا زمان بورسیه شدن و افزایش خلاقیت و نوآوری آنها تشکیل شود. ما امیدواریم روز به روز یزد به سمت بهره وری و نوآوری بیشتر حرکت کند و ما نیز با علاقه مندی و استقبالی که مدیران استان از خود نشان دادند، آمادگی داریم در این راستا به سهم خودمان از این حرکت حمایت نماییم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *