برگزاری نخستین رویداد “همدلی نوآوری” به همت انجمن نوآوری و فناوری استان یزد

نخستین “رویداد همدلی نوآوری” روز دوشنبه دوم آبان سال جاری به همت انجمن نوآوری و فناوری استان یزد در محل کارخانه نوآوری درخشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوآوری و فناوری استان یزد، در این رویداد که بر پایه چهار محور اندیشه ورزی، شبکه سازی، ترویج و مطالبه‌گری برگزار شد، محمد علی شاه حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد و جمعی از مسئولین استانی حضور داشتند.

شاه حسینی شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه نوآوری را موتور اصلی رونق اقتصاد و پیشرفت جامعه بیان کرد.

مهدی سالاری، رئیس هیئت مدیره انجمن نوآوری و توسعه فناوری استان یزد نیز در این نشست با تأکید بر لزوم پایداری جلسات همدلی نوآوری، گفت: موفقیت ما بستگی به تعداد افراد در یک شبکه نوآوری و توانایی آنها در برقراری ارتباط با یکدیگر داشته که مهمترین رسالت انجمن نوآوری و توسعه فناوری تحقق این امر است .

وی با بیان اینکه انجمن نوآوری می‌تواند محور نظام ایده ها و نیازها در حوزه فناوری و نوآوری باشد، گفت: در حال حاضر حوزه ها و تشکل های زیادی در استان یزد در بخش فناوری وجود دارند و انجمن می‌تواند محور هماهنگی و هم افزایی آنها باشد.

سالاری افزود: انجمن نوآوری و توسعه فناوری باید نوآوری را به معنای واقعی در صنعت استان عملیاتی کند که در این خصوص منتظر بسته های پیشنهادی هستیم.

وی با اشاره به تعیین موضوع نوآوری و توسعه فناوری به عنوان یکی از محورهای سه گانه توسعه استان توسط استانداری یزد، گفت: توجه ویژه استان در این دوره حوزه نوآوری و فناوری است و یزد به عنوان پایلوت اجرای قانون جهش تولید انتخاب شده است .

سالاری در پایان از رساندن شرکت فناوری اطلاعات و الکترونیک به مرحله واگذاری زمین و اخذ مجوز ساخت برج فناوری اطلاعات خبر داد.

گفتنی است؛ فرهنگ سازی و ترویج نوآوری و فناوری، مطالبه گری فعالانه و موثر از سازمان ها و نهادهای مسئول، ایجاد زمینه تفاهم، همفکری و هم افزایی عناصر زیست بوم فناوری و نوآوری، توسعه ارتباطات و تعاملات برای شبکه سازی موثر، بهبود وضعیت تسهیلگری، توسعه گری و کارگزاری خدمات فناوری و نوآوری و تلاش در جهت ارتقاء سرمایه های انسانی و اجتماعی حوزه فناوری و نوآوری از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد بوده است.

۰۱:۱۵ بعدازظهر



1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *