نوسازی صنایع بزرگ با رویکرد علم و فناوری و نوآوری در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

  اکرم فداکار مسئول ویژه پیگیری های امور اقتصاد دانش بنیان در طرح یزد نوین با بیان گزارشی از جلسه استاندار محترم با معاونت علمی ریاست جمهوری، تاکید نمود هدف اصلی ملاقات پیگیری مطالبات استان از تعهدات قبلی معاونت بوده است.  

وی با تاکید بر این که طراحی نوسازی صنایع با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز شده است و برای صنایع استان می تواند بسیار مفید باشد. اضافه کردبا توجه به طرفیت مناسب استان در زمینه گیاهان دارویی، استان باید برای فرآوری گیاهان دارویی غنی استان، نسبت به ایجاد کارخانجات فراوری اقدام نماید بالاترین کیفیت آنغوزه در استان یزد وجود دارد که هم به عنوان ادویه و در عطر و ادکلن هم استفاده می شود و در حال حاضر بصورت خام به آلمان صادر می شود.  

وی افزود: علی رغم توانمندی یزد در گیاهان دارویی برای بهره برداری از گیاهان دارویی در مراحل ابتدایی هستیم در حالی که ارزش مواد غذایی و ارزش اقتصادی بالایی دارد. فداکار به ظرفیت استان یزد در بهره برداری از زعفران، زنجبیل و زیره سبز و سیاه اشاره کرد و گفت در کشت آلوئورا جهاد کشاورزی باید برنامه ریزی مناسب داشته باشد. و در این خصوص نیز نیازمند ورود صنایع برای فرآوری هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *